söndag 30 maj 2010

Mys Söndag!=)

Vilken mysig söndag vi har haft! Vi startade dagen med sovmorgon till kl 08:30 vilket är typ av ett rekord för oss!=) Sen intog vi en härlig frukost i solen på altanen, och efter det en långpromenad i det härliga vädret! När vi kom hem tog jag och gjorde en supergod rabarber och jordgubbspaj, för att fira min mamma på mors dag, hon är tyvär är alldeles för långt bort för att kunna komma hit och smaka men vi pratade i telefonen i alla fall och hon tyckte att det var helt rätt att fira henne med en härlig sommarpaj! Vi bjöd över våra flitiga grannar som håller på att måla sina hus på lite fika, vi vet av erfarenhet att det kan vara gott med en kopp kaffe och något att tugga på när man målar, vi målade vårat hus förra året och är inte avundsjuka på det dom har framför sig!=) Heja heja!


Peter och Sofie har varit här och myst med oss hela dagen oxå, anledningen till det var att dom försov sig i morse när dom hade tvätt tid, och behövde tvätta ett par maskiner här hos oss! Mysigt att rå om dom lite!=)
Nu på kvällen har vi varit på Ica för att fylla på kylskåpet inför den kommande veckan, jag kan starkt rekomendera att handla ganska sent en söndagskväll, då är man nästan själv i butiken, skönt!!=)

Gårdagskvällen avnjöts i goda vänners lag, jag, Anders och Peter bjöd in oss själva till söta Emma och Micke för att titta på schlagern, det var mysigt! Även om resultatet av finalen inte vart vad jag hade tänkt mig så hade vi i alla fall väldigt roligt åt alla konstiga låtar, kläder och frisyrer. En mycket trevlig afton vart det i alla fall!=)

Nu är det soffläge som gäller!
Hoppas ni alla har haft en härligt och solig söndag!
Och grattis alla mammor på morsdag!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar