torsdag 13 maj 2010

Änglar, finns dom?

Har känt mig lite låg idag, vet inte vad det kan bero på kanske bristen på träning då halsen fortfarande har svidit en del men det börjar bli bättre så snart kan jag köra på högvarv igen, kanske en släng av hemlängtan nu när det är långhelg och allt, för mycket att göra men ingen motivation att ta tag i något eller ren tristess, ja orsakerna kan vara många och jag vet ärligt talat inte vilken av dom som gör att det känns såhär!

I alla fall så tror jag på riktigt att det faktiskt finns änglar här i världen (i alla fall just idag), eller i alla fall att ödet styr ibland för på eftermiddagen när jag precis hade kommit hem efter en tuff dag i skolan och hade satt mig ute på brokvisten med en kopp kaffe för att fundera över hur jag skulle spendera den här aftonen som kändes allmänt tråkig så dök det upp två små änglar! Två gamla kära vänner som hade en del planer för kvällen, shit vad underbart, grillning, vin och "skitsnack" var faktiskt precis vad jag kände att jag behövde en kväll som denna! Så, så blev det alltså en, helt spontan grillfest! Och nu såhär efteråt så känns det genast mycket bättre. Det kanske känns märkligt att tycka att livet känns surt bara för att man kanske har tråkigt eller av någon annan orsak, men idag var det min verklighet, hela den här fantastiskt soliga dagen kändes jätte grå! Så tusen tack fina Atti och Lisa för att ni förgyllde min kväll, tack oxå till Anders och Mathias för att ni orkade med oss en liten stund i alla fall!=)

Ja så nu undrar jag, änglar.....finns dom? Eller ska man tro på ödet? Ja jag vet inte, i vanliga fall tror jag inte på något av det men just idag så känns det som om någon hörde eller kände av mitt humör och förstod vad det var som behövdes! Oddsen att just dom här två damerna kommer traskande förbi hemma hos mig precis när jag sitter ute och tar mitt eftermiddags kaffe är ganska låga så jag väljer nog att tro idag!=) Tack i alla fall, det var super skoj!=)

Hoppas att eran onsdag har varit fantastisk!
Ha det bra och var rädda om er och alla andra!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar