torsdag 28 januari 2010

Tankar om snö och plogning!=)

Ja ännu en dag i livet har snart passerat! Och tro det eller ej men kroppen känns helt normal efter gårdagens övningar, jag får nog dansa lite mer nästa gång så det känns att man har gjort något!
Det som däremot inte känns normalt är dessa kopiösa mängder med snö som vräker ner där ute! Jag älskar ju snö och blir glar och får massvis med härlig energi av den, men problemet är plogningen! Två gånger har jag nästan kört fast med bilen idag! Men det är väl smällar man får ta!=) Sen funderar jag på varför dom som plogar inte börjar med att ploga alla trottoarer? För det är faktiskt lättare att ta sig fram med bil än till fots i decimeterdjup snö, och om dom först plogar vägen och sen trottoaren så åker ju all den snön i alla fall ut i vägen! Hmmm, en tanken bara, men vad vet jag, det finns säkert nån jätte bra förklaring på det också! Det resulterade i alla fall i att i morse när jag åkte till jobbet så var dom stackars gångtrafikanterna ute i vägen och halkade och trängdes med alla bilar och bussar! Känns lite riskabelt tycker jag!=)
Men men, jag gillar i alla fall snön och tycker helt klart att den kan ligga kvar hela februari i alla fall!=)


Ha det bra och var rädda om er!=)

1 kommentar:

  1. Hej Malin!

    Va ett tag sen :) Bra med dig hoppas jag!
    Du har en Award att hämta på min blogg :)

    Kramar

    SvaraRadera