lördag 9 januari 2010

Prylar!=)

Jag är kär!! Om det är okej att bli sådär förälskad i sina prylar så är jag tokkär! Jag gillar ny teknik och har nu efter att ha spanat in en snygging ett tag slagit till, det vart en alldeles ny mobiltelefon!=) Det är lite på gott och ont att man förälskar sig i sina prylar för det är svårt att byta ut dom, och jag hör verkligen inte till dom som byter tex telefon varje år, men efter att i sommras ha badat min gamla telefon så den inte mådde sådär jätte bra efteråt fick den gå i pension och sen dess har jag haft en av Andera gamla telefoner, men det blir ju inte riktigt desamma när man får låna en som att välja en själv vet ni, det vart aldrig någon riktig förälskelse utan mer en kompis relation liksom!=) Men nu har i alla fall min nya Nokia 5230 kommit med pekskärm (undra hur länge den håller) och allt, och i går kväll var jag i princip okontaktbar, det är ju så spännande att lära sig alla ny funktioner.



Den här lördagen visar temperaturen på -15 härliga grader här i förorten, brrrr, kallt!! Men det ser ut att bli en strålande dag ute med sol! Jag däremot tänker spendera min dag inomhus i tv soffan för att se på skidor, min favorit hobby vintertid, det är skidor hela dagen med start 10:15 till 17:20 i eftermiddag! Lovely! Nu kommer jag självklart inte att sitta i soffan hela dagen, men att ha skidorna på i bakgrunden medan jag kanske sveper förbi med damsugaren eller så är oxå okej! Viktigast är ju längdskidorna och skidskytte, när det är utförsåkning är det okej att göra något annat och bara lyssna på tv:n!=) Sen måste jag ju ha tid att knappa lite på min nya telefon oxå, stressigt värre!
Det var en himla tur att den här veckan var så kort, bara två arbetsdagar och så är man lite ledig igen! Skönt!=) Konstigt att det är så enkelt att ställa om sig till att vara ledig när det är så svårt att ställa tillbaka sig när det är dax att arbeta igen! Och då tillhör jag dom människor som faktiskt tycker att det är roligt att jobba!=)

Nej nu är det dax för lite frukost, gröt får det bli så man orkar med alla mil på skidor som ska avverkas idag!!=)
Hoppas ni får en härlig lördag!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar