söndag 3 januari 2010

3:e januari!=)

Nu har tre härliga dagar gått av det nya året!
I går var det kalas för morfar som fyllde 78 år!=) Grattis igen söta morfar!

Anders ledighet var slut och han begav sig tillbaka till staden för att arbeta, känns tomt här i stugan utan honom, men jag har ju faktiskt ett val att följa med honom, men jag väljer att försöka njuta dom sista lediga dagarna här hemma i byn ensam! Det är nyttigt att längta lite ibland!
Igår vart det oxå en del skoteråkning, Martina och Sofie tolkade på tefat bakom skotern och jag körde! Roligt! Och senare spelade vi lite spel och sen satt jag och min söta kusin Tomas och löste världsproblem över ett par öl och några glas loka halva natten! Han är klok våran Tomas! Mysigt hade vi det i alla fall!=)

Idag har jag bestämt mig för att städa ut julen, för lika roligt som det är att pynta och fixa, lika skönt är det att plocka bort allting och återställa stugan till det normala igen! Det känns så rent och fint när alla tomtar och änglar har fått flytta in i julskåpet igen!=)

Jag har oxå hunnit med att bjuda mamma, pappa, Martina och Håkan på lite mat, sötsur kycklinggryta med nudlar bjöds det på idag, kändes smaskigt efter all mat och fest dom senaste dagarna!=)

Ha det gott och ta väl hand om er och alla andra!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar