söndag 2 januari 2011

Välkommen 2011...

Ja man ska väl summera 2010 då!
För mig har det gågna året varit allt annat än enkelt, det har såklart haft sina ljusa stunder och jag har haft mycket roligt med det som har berört mig mest är ändå allt det jobbiga och lite tråkiga som har drabbat mig och min familj under året! Mormor och morfar har ju båda varit sjuka och det är kämpigt och man känner sig maktlös, men det som inte dödar härdar, eller? Och jag hoppas vi får ha dom kvar hos oss i många år till!

Sen har vi ju haft Anders rygg att tampas med enda sen i februari, det vart bättre och sämre som ni oxå vet och efter det sista rejäla bakslaget i november har det "peppar, peppar" blivit riktigt bra! Skönt! Det är inge roligt alls att se sin älskade ha så ont och lida så som han har gjort, men du har kämpat väl med att hålla humöret uppe Anders, beundrar dig för det!=)

Under 2010 har jag oxå lärt mig otroligt mycket om min själv, vem jag är, vad jag vill och vad som betyder mest för mig! Jag har ju oxå slutfört min utbildning och det är jag faktiskit riktigt stolt över det! Jag har oxå lyckats bli av med 14 kilo och ett stort antal centimetrar från min kropp och det resulterar ju som bekant i att 2011 kommer att bjuda på en utlandsresa!=) Och jag fortsätter att käpa på med kilona! Jag mår då i alla fall fysiskt 1000 gånger bättre idag än vad jag gjorde i januari 2010! Så som sagt har året haft sina toppar och sina dalar men det är väl så liver är i allmänhet misstänker jag!=)

Hur det än är så  ser jag fram emot ett 2011 fyllt med spännande utmaningar och äventyr! Det här året ska bli bättre än det som var, så det så!=)

Här kommer lite bilder i en salig röra från mitt "jullov" i våran fina by med min älskade familj!=)¨Tomten kom ju med en kamera till mig!=) Jippi!

Om man har varit snäll så får man julklappar!

Håkan fick en mössa som Jonna sytt!

Och det fick jag med! Fina va?

Det årliga skoterracet i gick som vanligt av stapeln på nyårsafton! Roligt!

Jag och mamma spenderade en hel dag på spa, underbart!

Ett nytt inslag på nyårsnatten, skicka iväg ljuslyktor, mysigt!

Idag den 2:a januari fyller min fina morfar 79 år!

Nyårsmiddag

Juldagspartaj!

Peter hade oxå varit snäll!

Lite bugg!

Mys!

Tokiga tomten!=)

Julbordet!

Fina fina byn!=)


Nu är det dax för mig att sova, Anders åkte tillbaka till stora staden idag så jag är ensam här hemma i stugan och jag tänker stanna här några dagar till!=)

Ha det fint och var rädda om er och alla andra och hoppas erat 2011 har startat bra!=)

1 kommentar:

  1. Ja, du har onekligen varit oslagbart duktig under 2010 Malin! Ser fram emot alla underverk under det här året...och ger dig gärna en än större spark i baken nu än tidigare. Min PT-utbildning behöver praktiseras... ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera