måndag 17 januari 2011

Upp och ner...ner och upp!

Jag håller på att vända upp och ner på mitt hem!=) Hela nedervåningen ska ju liksom oxå få plats på övervåningen nu, hur ska det gå till? Tur att jag har ett gästrum som jag kan fylla till brädden!=) Det är ju i och för sig bara taken som ska fixas i kök och hall där nere men dom där hantverkarna har ju en förmåga att damma ner lite här och där när dom håller på, så jag plockar hellre bort grejer än får allt fullt i slipdamm, det kommer nog att bli mycket ändå som ska dammas efteråt!=)

Det är ju lite roligt att plocka runt i alla saker man har, och vad mycket saker man har till råga på allt! Jag blir lite fascinerad av att jag har saker som står framme och väl synliga men ändå inte ser dom! Idag har jag t.ex återupptäckt en vas som jag tycker mycket om och som är snarlik en jag har spanat på och funderat på att köpa! Vilken tur att jag såg min vas idag, där sparade jag några kronor!=)

För övrigt går livet sin gilla gång, i morgon är det intervju nr 2 på samma ställe jag var på förra veckan och jag håller tummar och tår för att jag får det här jobbet! Jag behöver verkligen ett jobb, det är inte bara lite tröttsamt att inte ha något "riktigt" att göra! Jag fyller självklart dagarna med olika aktiviteter men jag är väldigt förtjust i rutiner och tror att man blir mer effektiv om man inte har fullt så mycket fritid som jag har nu!=)
Den här veckan ska jag ta mig iväg till friskis fast att förkylningen inte har gett sig riktigt men nu får det vara nog!=) Min morgonpromenad i morse var ungefär som Bambi på hal is! Usch vad det är läskigt att gå när det är glansis, så den promenaden vart absolut inte så lång som den brukar men gick ungefär på samma tid! I morgon ska jag ge mig iväg och köpa broddar till skorna tror jag för inte ska lite töväder få sätta käppar i hjulen här inte!=) Annars tycker jag att det är mysigt med tövädret, det drippar och droppar där ute! Helt okej väder tycker jag!=)

Hoppas ni alla har en fin start på den här nya veckan!=)

1 kommentar:

  1. Löplabbet har jättebra broddar för 150 spänn! :) Keep it up min vän! Kramar!

    SvaraRadera