fredag 7 januari 2011

Sjuk!! =(

Jag är så sjukt förkyld och det ogillar jag starkt! I detta nu ligger jag nerbäddad i min säng med täcke, överkast och filt på mig! Jag har konsumerat hostmedicin och alvedon hela dagen men det tycks bara bli värre! Inge roligt alls! Och hemma i byn är jag oxå så jag har inge här hemma som kan pyssla om mig för Anders är ju i stora staden, stackars mig!=)

Den här dagen har jag i alla fall spenderat hemma i mammas och pappas soffa och tittat på skidor det är härligt det! Vi (jag, mamma, pappa och Håkan) är alla 4 lika stora fan av längdskidåkning så det har trotts denna förkylning varit en mysigt dag! Dessutom har snön vräkt ner ute så det har varit helt okej att ligga på soffan hela dagen!=) Som tur är har jag en så vansinnigt gullig granne som varit hit med sin fyrhjuling och skottat gården åt mig! Tusen tack Tomas!
Igår skottade jag den själv men idag med den här förkylningen + dom mängder snö som kommit under dagen har tanken inte ens slagit mig, jag hade inte orkat ta ett enda tag med skyffeln, så det var verkligen en god tanke att skotta av min gård just idag!=) Tack igen!=)

Nu ska jag försöka sova, för det är nog trotts allt den bästa medicinen! I morgon kanske jag är frisk, annars är planen att spendera dagen i sängen tills så är fallet! Ska någon gång under dom kommande dagarna att försöka ta mig tillbaka till stora staden oxå och då krävs det lite energi och skärpa så nu är det vila som gäller!=)

Natti natt!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar