måndag 10 januari 2011

Vardag igen!

Jag är tillbaka i stora staden och vardagen igen! Det är rätt stora kontraster från att ha spenderat flera långa härliga veckor hemma i min idyll med hela härliga familjen där hemma till att vara tillbaka i staden och sitta ensam i radhuset igen! Eftersom jag fortfarande är arbetssökande och skolan tog slut i december så känns dagarna rätt långa och ensamma, nu har jag bara varit här i staden två dagar men det är alltid såhär i början som det brukar kännas jobbigast!=) Förkyld är jag fortfarande oxå så ingen träning blir det heller! Men jag är inte bitter inte, eller jo lite kanske!=)


En liten ljuspunkt är i alla fall att jag har varit på en anställningsintervju idag som gick riktigt bra, dom ringde tillbaka redan efter tre timmar och vill träffa mig igen nästa vecka så det är bara att hålla tummarna att jag lyckas den här gången! =)

Våren är ju som bekant på besök här i huvudstaden, det känns som om det skulle vara i början på Mars eller så, nog för att jag tror att vintern kommer att hålla i ett tag till men lite vårkänslor får man allt! Igår städade jag bort julen här i radhuset och satte in tullpaner och la på en vit duk, känns riktigt vårigt och härligt i mitt lilla kök nu! Jag gillar ju som bekant vintern men igår började jag längta efter att dricka kaffe på brokvisten i vårsolen, visst låter det härligt!


På tal om kaffe så är jag en sån typ som gärna vill ha en speciell kaffekopp som bara jag får dricka mitt kaffe ur! I byn har jag en sån liten fin kopp med mitt namn på som gör att kaffet blir sådär extra gott och jag har letat efter en kopp att ha här i staden oxå men vill inte ha en likadan för då tror jag känslan försvinner!=) Ialla fall hittade jag min kopp idag, den är så glad och fin, egentligen inte alls den stilen jag skulle valt i vanliga fall men den känndes helt enkelt så rätt där den stod på hyllan idag så den var bara tvungen att få följa med mig hem och jag kommer att njuta av varje liten fikastund framöver! Härligt!=)

Visst är den glad, fin och prickig!=)

Hoppas att eran måndag har varit bra!
Ha det fint och var rädda om er och alla andra!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar