måndag 31 januari 2011

Äntligen!=)

Äntligen! Som jag har längtat! I morgon är det dax för min första arbetsdag! Jippi! Det ska bli så sjukt skönt att komma igång och jobba igen! Det här med att gå hemma och dra är verkligen inte min grej, jag blir så otroligt lat och ineffektiv så det är inte klokt!

Som mina dagar ser ut nu så (obotlig morgonmänniska som jag är) går jag upp i sexsnåret, dricker kaffe, tar en promenad, äter frukost, funderar på vad jag ska hitta på hela långa dagen, jobbar kanske lite på Anders kontor (om jag inte redan är klar med allt där), läser lite, surfar, löser korsord, äter lunch, läser mer eller löser korsord, surfar, jippi klockan närmar sig fem = dagens friskispass, kommer hem äter middag slappar vid tv:n, så är det dax att sova! Samma sak varje dag! Rent utsagt skittråkigt!!=) Jag önskar ingen detta, att vara arbetslös alltså! Och ni ska veta att det är en enormt stor skillnad på att vara arbetslös och att vara ledig! För att vara ledig är ju jätteskönt men då vet man ju oxå hur länge man är "ledig", så det är nog den där ovissheten i att vara arbetslös som är så jobbig!

Men nu är det slut på det! Jag säger det igen....ÄNTLIGEN!!!

Nu hoppas jag att mina dagar kommer att se ut som följande: kaffe, promenad, frukost, jobb, träning, middag, mys osv.. vad tror ni om det, märks det att jag gillar rutiner eller!=) Hoppas nu bara att jag kommer att trivas på nya jobbet och med mina nya kollegor, jag har sällan svårt att anpassa mig så det ska nog gå bra tror jag!=)

Hoppas ni alla har fått en fin start på veckan!
Ha det fint!=)

1 kommentar:

  1. Du är verkligen SÅ värd det här jobbet Malin! Förstår att det är skönt att börja jobba och jag tycker att din nya dagsrutin ser finfin ut... :)

    SvaraRadera