söndag 16 januari 2011

Ny soffa på väg!=)

Ja nu har ännu en helg gått.
I fredags firade vi ju som bekant 3-årig förlovningsdag och det gjorde vi med att gå ut och äta en mycket god 3 rätters middag, det var jättemysigt!
I går hade jag en stor städ/ordning och reda dag, jag städade alltså på dom ställena som inte syns, inne i skåp, garderober och lådor! =) Trist men välbehövligt! Jag fick ihop en hel sopsäck med bråte!=)

Idag har vi varit och beställt en ny soffa, roligt! Vi har bestämt oss för att renovera vardagsrummet en aning, det är det enda rummet (förutom tvättstugan) som vi inte har renoverat sen vi flyttade hit fö ca 4 år sen! =) Eller jo vi har bytt golv i vardagsrummet men inte gjort något åt väggarna! Så nu kommer målarna nästa måndag och fixar till väggarna i vardagsrummet och taken i hela nedervåningen!=) Tjoho! Roligt, förutom att jag inte är så förtjust i att bo i en byggarbetsplats! Men det får vi tåla några dagar!=)

Ja soffan ja, vi har ju våra fina röda manchestersoffor men det är ju det som är tråkigt med lustiga färger, man tröttnar rätt snabbt! Annar tycker vi faktiskt om dom båda jag och Anders! Men en ny soffa vart i alla fall beställd idag! Ska bli skönt att få lite nytt!=) Tanken var väl att vi skulle ut och kika lite och känna efter vilken typ av soffa vi ville ha, men tydligen så hittade vi rätt direkt!=) Och så här ser den ut!=) Det kommer att bli kanonbra!=)

Jag har en tanke om det här med renovering, jag är ju rätt förtjust i inredning och hemmafix och sitter rätt ofta och tittar på hemnet och drömmer mig bort! Men tänk för 4 år sen när vi var på visning här i vårat radhus, då tycket vi inte att vi behövde göra någonting, nej vi kunde flytta in som det var! Mmmm eller hur! Som sagt så är i princip hela huset renoverat nu!
Så varför lägger folk ner massor med pengar och energi på att renovera och styla sina hus/lägenheter innan dom ändå ska sälja? Jag skuller föredra att köpa något som är i ett okej skick (helt och rent)  men inte nyrenoverat för man vill ju i alla fall sätta sin egen prägel på hemmet, eller? Det känns ju mycket bättre att riva ut ett gammal kök än ett nytt till exempel, eller att måla/tapetsera om en nymålad eller nytapetserad vägg bara för att den inte faller mig i smaken! Nej tack!
Jag menar självklart inte att man inte ska renovera och piffa sina hem, men att göra det inför försäljning tycker jag är onödiga pengar och energi! Det är klart att man ska städa och fixa inför visning, men någon gång har vi varit på visning där färgen knappt hunnit torka! Det är onödigt tycker i alla fall jag!=)

Hoppas ni alla har haft en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar