lördag 22 januari 2011

Jag är så lyckligt lottad!

Som ni alla säkert vet vid det här laget har jag en utmaning att utföra, och slutdatum närmar sig med stormsteg! Jag hade med god marginal nått mitt mål innan jul och kände mig lugn och säker på att ro det i land! Shit! Till min stora förskräckelse visade vågen på ett antal kilo över gränsen för att klara det efter att jag har haft jullov + varit förkyld! Okej det är bara att köra en strikt diet dom sista veckorna tänkte jag och körde glad i hågen igång med en GI diet (jag gillar inte att "banta" i vanliga fall) men tänkte att jag skulle få en kickstart och bli av med några kilo på några veckor så jag körde på! Men vad faaaan! Det hände i princip ingenting bara -0,7 kg på två veckor! Livet kändes nattsvart och jag vet ärligt talat inte vad jag gjorde för fel! Vad göra!!! Jo man kontaktar den man känner som är allra bäst på just sånt här! Min kära vän Helena! Du är återigen guld värd ska du veta, tusen tack för att du återigen tar dig an mig och hjälper mig!=)
Helena i sin tur konsulterade duktiga mäniskor hon har omkring sig (behöver jag nämna att dom här mäniskorna lever, andas och äter hälsa och träning, dom är otroligt kompetenta och duktiga!). Nu har jag fått massvis med ovärderliga tips och tankar om hur jag ska göra! Och sen i torsdags (idag är det lördag) har jag gått ner ytterligare -1,3 kg! Tjoho det går bra nu! Tack tack tack Helena! Jag känner mig så otroligt lyckligt lottad som har en så kompetent människa i min närhet!=)
Skam den som ger sig! =)

Den här morgonen har jag för övrigt startat med en stor kopp svart kaffe, en morgonpromenad på 40 min, sen frukost bestående av smoothie (gjord på äpple, naturell yoghurt, blåbär, ägg, kanel och en nypa havregryn mumsigt). Och nu snart är det dax för lördagens pass på friskis! Härligt!
Ja ni kanske börjar förstå lite hur planen ser ut!

Hoppas ni alla får en härlig lördag!=)
Ha det fint och var rädda om er och alla andra!=)

1 kommentar:

  1. Men YES!!! Vad glad jag blir Malin! :) Det här bådar gott för din framtid och för min kommande PT-karriär... ;) Kör hårt!!! Stora kramar!

    SvaraRadera