tisdag 2 november 2010

Spökjakt! =)

Ja vad ska man säga! Tänk att det är så vansinnigt roligt att klä ut sig och stå ute i mörkaste skogen och skrämma barn! Det är i alla fall vad jag har gjort ikväll! Det har alltså annordnats spökjakt för alla barn här hemma i byn, vi var ett 20 tal vuxna som i olika spökliga kreationer begav oss ut i skogen och stod på utvalda platser efter en reflexsnitslad stig, där barnen (och en del föräldrar) sen kom med ficklampor i högsta hugg! En del av oss bjöd på godis eller nån liten aktivitet, andra bara skrämdes! I slutet på banan grillades det korv och bjöds på varm saft eller glögg!

Jag är otroligt glad att så många trottsade spöregn och snålblåst och gav sig ut med gummistövlar och ficklampor i högsta hugg, det kunde lika gärna inte ha kommit en enda unge med tanke på det vädret! Och jag kan oxå upplysa er om att det blir tokmörkt i skogen när det är busväder, ännu mörkare än vanligt alltså. Det är lite läskigt att stå där och vänta faktiskt, men det är helt klart värt det sen när alla barn (och vuxna) kommer!=)


Jag var nog inte mer skrämmande än spöket laban, dom som vart rädda för mig var nog runt 3-4 år men det spelar ingen roll, jag och alla andra (hoppas jag) hade roligt i alla fall!
Tusen tack till alla som deltog både spöken, barn och vuxna! Det här gör vi om nästa år igen och då ska jag slipa på en riktigt läskig dräkt!=)

Ha det gott och var .......inte rädda för spöken det är säkert bara en tokig "tant" som klätt ut sig!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar