torsdag 4 november 2010

Jag är äntligen klar!=)

Ett antal timmar och en flaska ajax senare är jag äntligen klar! Huset skiner äntligen! Det har varit lite kämpigt emellanåt men nu är det som sagt klart och den känslan är nästan obeskrivlig!=) Nu ska jag bara njuta resten av dagarna här hemma i byn!
Idag när jag hade slagit ut det sista skurvattnet, och packat ihop dammsugaren så kände jag att jag var värd en liten belöning, den bestod av en härlig promenad med Nitro i den härliga kalla novembersolen, ett stopp för en värmande kopp kaffe hos mormor och morfar och sen hem till mamma och pappa för att äta lite middag! Mysigt!


Jag gillar hösten skarpt, när det är kallt och klart eller när regnet piskar, eller varför inte snö. Alla årstider har så klart sin charm men hösten är så kravlös på något vis, jag har ju skrivit om det här förut men jag tycker att det tåls att upprepas, det är mycket gnäll på ruskväder och mörker just nu tycker jag men tänk er i stället att få skrota omkring med mysbyxorna på när det blåser och regnar ute, tända lite ljus och  bara vara, eller ta en lång promenad iklädd mössa, vantar och halsduk en kall och klar dag då isen på vattenpölarna inte tinar på hela dagen! Det är väl härligt!=)

Nu är det dax för mig att sova, och imorgon kommer äntligen min älskade Anders hit! Jippi!=)

Ha det bra och var rädda om er och alla andra!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar