tisdag 2 november 2010

Damtussar är änglarnas morgontofflor...

Jag städar och städar och städar här hemma i stugan men verkar aldrig bli riktigt klar, lite törttsamt faktiskt, även om jag gillar att städa vill jag liksom bli klar nu, var kommer alla dammtussar och allt smuts ifrån?! I och för sig städar jag inte alla dygnet timmar men ändå!=) Ja, ja det kommer att kännas sjukt skönt när den här storstädningen är över!


Jag såg en tavla med texten "dammtussar är änglarnas morgontofflor" det var väl sött och då täknte jag att det kanske inte är så farligt med lite damm i hörnen, för om jag tar bort det så fryser ju änglarna om fötterna, eller...? Men hur det än är så vill jag ha det rent och fint hemma hos mig och någon liten dammtuss lär jag nog missa, om inte annat så kommer det (konstigt nog) fler!=)

Nu är det slut på kafferasten så det är väl bara att ta tag i snabeldraken igen och göra ett till ryck!
Ikväll blir det spökjakt för barnen här hemma i byn, gissa om vi ska skrämma dom! hi hi hi! Återkommer om det!=)

Ha det bra och var rädda om er!

3 kommentarer:

  1. Åh vad fint...änglarnas morgontofflor...

    SvaraRadera
  2. Bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete. Kram Lillemor

    SvaraRadera