onsdag 24 november 2010

Morgonmys!

Ni vet dom där okristligt tidiga timmarna på morgonen då det är alldeles tyst och lungt, dom är det bästa jag vet! Den här morgonen smög jag upp kl 04.45, kokade mig en het kopp kaffe, tände några ljus och satte mig och löste ett korsord i mörkret och tystnaden, visst är väl det livskvallite? Och just det där att jag inte behöver gå upp så tidigt gör det ännu härligare, dessutom blir ju dagen så lång och man hinner med det mesta man har tänkt sig! I och för sig är jag rätt trött på kvällarna men det gör ingenting för jag gillar morgonen bättre än kvällen ändå!=)


Just nu (när vi har sällskap här hemma i form av Anders pappa som är här och hjälper till med jobben/firman, medans Anders rehabiliterar sig) känns den där ensamma stunden på morgonen ännu viktigare. Anders pappa gör inte speciellt mycket väsen av sig men vi (jag och Andera) är ju vana att alltid bara vara vi så det är lite knasigt med en till här hemma!=) Men stort tack till Arne som kan ställa upp och hjälpa till med så kort varsel, det är framför allt guld värt för Anders! Tack!

Hoppas ni alla har en bra start på den här onsdagen!

Ha det bra och var rädda om er och alla andra!

Ps: Det snöar fortfarande ute. Ds=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar