tisdag 9 november 2010

Förbannade rygg!=)

Jag tror att jag för några veckor sedan skrev att det fick vara slut på allt elände men det tycks inte finnas någon hejd på det hela, den här gången var det Anders tur (igen) att bli sjuk!
Igår när jag kom hem från skolan låg han uppe i sängen och kom ingenstans, det hade smällt till i ryggen under dagen och vid den tiden när jag kom hem var det tvärstelt! Vi försökte vänta ut det onda men när klockan var ungefär tio i går kväll gick det inte längre, han hade så ont att benen inte bar honom alls! Han är i och för sig inte speciellt tung att konka omkring på men så ont som han hade förstod vi att det skulle bli ohållbart här hemma, så jag ringde efter en ambulans! Dom kom hit och gav honom någon form av morfin så han för egen maskin kunde ta sig ut till ambulansen så bar det av till SöS akutmottagning.



Där drogades han med ännu mer morfin men det ville inte riktigt ge med sig ändå det onda, han röntgades och pysslades med  och som tur var, var det inget fel på skelettet eller hans nyopererade diskbråck utan han har helt enkelt fått ett rejält ryggskott! Så efter ett antal timmars väntan och vånda skulle han prova att gå med hjälp av kryckor, för envis som han är skulle han ju absolut hem! Det gick sådär att gå då, trotts massvis med morfin och andra smaskiga droger och kryckor så gick det inte många meter förrens han sjönk ihop helt utmattad och genomsvettig på en säng i korridoren! Min stackars Anders, jag led med dig ska du veta!

Doktorn sa att det var bra att han gjorde att försök men han hade misstänkt att det inte skulle gå så långt så dom la in honom för smärtbehandling och idag sjukgymnaster och han blir nog kvar där ett par dagar tror dom!

Jag vill skicka ett stort tack och en stor kram till all nattpersonal på sös akuten inatt, det ver med stort tålamod, eran otroliga empati och kompetens och en stor skopa humor ni gjorde våran natt helt okej trotts allt! Tack!=)

Nu håller vi tummar och tår att det här idiotdumma ryggskottet ger med sig och att han snart får komma hem igen! Det är tomt här hemma utan min Anders!
Och nu tänker jag säga till på skarpen, NU FÅR DET VARA SLUT PÅ ALLT ELÄNDE! Uppfattat???

Ha det bra och var rädda om er!

1 kommentar:

  1. Men oj!! Stackarn. Tur att det inte var något fel efter operationen iallafall!! Skönt att ni fått bra hjälp på sjukan oxå.
    Ge han en stor krya på sig kram från oss.

    SvaraRadera