onsdag 1 december 2010

Vi har bara festen kvar......!=)

Idag har vi presenterat vårat projektarbete och det gick riktigt bra, tur att man har sånna klippor runt sig som styr upp och gör en proffsig redovisning!=) Det gjorde vi bra brudar!=) Tänk att det är slut nu! Det enda som återstår är att i morgon få dommen = betygen alltså! Jag vet ju redan hur det ser ut men ändå, jag ska få dom i handen och sen är det dax att kasta sig ut i verkligheten och det med besked! Jag ska på arbetsintervju redan på fredag! Spännande!=)

Jag tog aldrig studenten när jag var ung, så det känns nog lite så nu, jag har den utbildning jag vill ha och själv valt och dessutom har jag klarat av det! Coolt! Känslan är enorm och otroligt svår att beskriva och säkert lite svår för andra att förstå! Men jag är så stolt och glad!=)

Det känns som om jag har lyckats tillslut, efter alla dessa år med trevande och funderingar kring livet! Vägen hit har varit både brokig och krokig men det är ju det som har format mig till den jag är idag! Bara det senaste året har gjort mig till en ny Malin på många sätt även om jag fortfarande bara är jag, men jag har lite andra tankar om min hälsa och min kropp och min förmåga att klara av saker! Jag har blivit en mer komplett människa som vet vad jag vill, vad jag tycker och vart jag står! Och jag står tvärsäkert med båda fötterna på jorden! Det har tagit nästan 32 år att nå hit och jag har aldrig förr känt det lugn jag nu känner. En sjukt härlig känsla måste jag säga!
Och den här utbildningen har hjälpt mig en bra bit på vägen, jag har många gånger fått ifrågasätta mig själv och mina värderingar och det tror jag är nyttigt! Så som sagt så har jag inte bara lärt mig en massa fakta utan jag har även lärt mig en hel del om mig själ och om vem jag är! Skönt!=)
Det häftiga med det här är att den här känslan av välbefinnande inte infann sig förens idag när jag kom hem från skolan och kunde sätta mig ner och känna efter, ställa frågor till mig själv. Hur känns det nu? Vad har det här gett? Hur mår du? Vad kan du? Det är bra att prata med sig själv ibland och framför allt så tror jag att det är bra att fråga sig själv ibland hur man mår! Mitt svar på den frågan just idag blev: PRIMA!!=)



Ja i morgon läser vi sista sidan i den här boken och börjar på en ny spännande roman om våra egna liv! =)Härligt!

Ha det fint och var rädda om er och alla andra!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar