tisdag 21 december 2010

...och nu är det kallllttt!

Ja det har ju som bekant snöat i flera dagar och nu är det skit kallt ute! I detta nu visar min termometer på
-23,6 grader, brrrrrrr! Men med min härliga kamin och ved från pappa så håller stugan en skön temperatur på + 23 grader, mysigt!

Idag har jag och mamma varit till Mora för att inhandla julens all mat! Jösses säger jag bara, ska vi verkligen äta allt det där vi handlade! Det var ordentlig ruliangs ute i affärerna idag, det går bra nu!=)

På eftermiddagen var det dax för Jonnas skolavslutning i Rättviks underbart fina kyrka, det ger alltid en viss ro att vara i kyrkan tycker jag! Jag är inte troende på något vis inte alls faktiskt, och ska jag tro något så tror jag på livet! Men det finns ett visst lugn där som man inte riktigt kan få någon annan stans. Skönt med tid för eftertanke och reflektion.

Jag tycker den är otroligt fin Rättvikskyrka!

Senare den här kvällen har vi varit och firat söta Tomas (kusin) som fyller 27 år idag, grattis igen och tack för god tårta!=)
Nu är det nog ändå dax för mig att sova, som vanligt var jag uppe i ottan i morse och är då såklart trött nu!
Först ska jag bara fylla kaminen med massor av ved så jag inte fryser inatt, nu är det -24,3 grader ute, det sjunker snabbt nu! Brrr!=)

Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar