torsdag 16 december 2010

Snö!!=)

Wow vad det har snöat idag! Jag gillar ju snön och vintern och idag tog kung bore i med hårdhanskarna! Den nackdel jag kan komma på med det här vädret är bilåkning, ingen höjdare idag vill jag lova! Både jag och Martina lyckades köra fast på gården här hemma! Begåvat!=) Martina tog sig loss av sig själv efter att ha tagit några tag med snöskyffeln, jag fick hjälp av Anki att skotta så jag tillslut kom upp från gården!=) Men jag har ju i alla fall hållt mig på vägen hela dagen idag trotts ett par decimeter snö så jag ska väl inte klaga!



Den här dagen startade jag med en god frukost hos mormor och morfar och sen var det ju dax för adventsfika i Jonnas skola! Det var en jättemysig stund, först sjöng och spelade barnen för oss och sen var det dax att fika! Mycket trevligt! Senare åkte (sladdade) jag och Martina till Nittsjö keramikfabrik för att hämta lite julklappar och sen till Rättvik en vända.

Jonna och någrra klasskompisar sjunger en sång och läser några verser ur "Tomten". Fint!=)

På eftermiddagen var det dax för morfar att åka till Koppjärk och träna så jag körde han och mormor dit, tycker att det är lite onödigt att dom ska vara ute och halka själva med bilen när det är sånna dagar som det var idag! Och sen bjöd mamma på underbar svampsoppa till middag, den är helt gudomligt god! Tack fina mamma! Soppa värmer gott i den här härliga vinterkylan!

Och nu på kvällen har jag fullt hus, både Jonna och Jimmy tyckte att det var en bra idé att spendera natten hos moster,=) inte mig emot jag tycker att det är så mysigt att få rå om dom lite! Jonna sover sedan länge vid det här laget men Jimmy (som är modell äldre, typ 14 år) sitter uppe och kollar in en film, jag är för gammal och trött så det får han roa sig med själv!=) För min del är det strax natti natt, men så har jag varit uppe sen kvart i fem i morse oxå så då tycker jag att det är lagligt att sova nu!=) Och känner jag mig själv rätt så kommer jag troligtvis att slå upp dom små blå runt 5 snåret även i morgon!=) I alla fall så tänker jag somna
till filmen Hulken som sänds på 6:an ikväll, bra film och jag har sett den ett par gånger förut så det gör inget om jag somnar!=)

Ha det fint och var rädda om er och alla andra!=)
Natti natt!

1 kommentar:

  1. Åh vad mysigt du verkar ha det Malin...längtar hem när jag läser om dina äventyr... Får stå ut i några dagar till, sen åker jag hemåt igen! :)
    Och du, jag somnade också till Hulken...efter en kvart...och vaknade inte förrän 05.45...i soffan! :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera