måndag 13 december 2010

Sankta Lucia....

...ljusklara hägring, sprid i vår vinternatt ljus av din fägring.
Drömmar med vingesus under oss sia, tänd dina vita ljus, Sankta Lucia.....

Ja idag är det lucia och tyvär har jag inte fått förmånen att se något luciatåg i år! Men vi startade morgonen med att bjuda på luciafika på verkstaden, glögg, lussebullar och pepparkakor, jag tror det var uppskattat! Synd bara att inte Anders ville klä ut sig till lucia, det hade nog gjort succé tror jag!=)

Som tur är fick jag i alla fall en bild och en film från luciafirandet hemma i byn av min fina syster och Bror, hade önskat att jag var där men bilder och filmer är bättre än ingengting! På bilden ser ni söta Jonna och Tuva! Byns snyggaste tärnor, helt klart!=) Filmen försökte jag lägga ut men det gick inge bra alls så ni får hålla tillgodo med den här bilden.=)

Tuva och Jonna!=)
Till kvällen väntas det julbord med våran lilla firma och i vanlig ordning spelas det ett par matcher bowling innan, skojigt!

Hoppas ni alla har en härlig luciadag!=)
Var rädda om er och alla andra!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar