torsdag 2 september 2010

No more diskbråck!

Som bekant så har min käraste opererat bort ett elakt diskbråck, han är helt klart på bättringsvägen blir bättre och bättre för varje dag! Härligt! Och idag har stygnen tagits bort oxå! Han har två till diskbråck i ryggen som inte bråkar...ännu, därav denna historia ni nu ska få ta del av!=)
Vi var i alla fall rörande överens om att våran säng vi hade var alldeles för mjuk för oss, Anders är inte speciellt tung men han gillar att sova på hårt underlag och jag är ju tung så jag ska ju ha en bra dämpad säng så våran säng var absolut inte bra för mig heller! Sagt och gjort...ut och leta säng som passar bra för oss båda! Vi har provluggit ett antal olika sängar men kom fram till att det är nog en sån där tempursäng vi ska ha, vi beställde och lite besvikna vart vi när det var fyra veckors leveranstid på den, impulsshoppare som vi är båda två! Men vet ni! Nu står den här i vårat sovrum, två veckor förtidigt! Jippi!! Hur det än är om man har onda ryggar eller ej, så tror jag att det är viktigt med en bra säng överhuvudtaget, sova bra är ju otroligt viktigt för att man ska må bra!=) Så nu hoppas vi på att den funkar för oss och att vi slipper fler onda ryggar! Har ni någon erfarenhet av den här typen av säng? Dela gärna med er i sånna fall!=)

Bäst av allt var att dom snälla killarna som körde hit den bar upp den i sovrummet och skruvade på ben och gavel och allt för en billig penning vilket passar oss utmärkt nu när Anders inte får lyfta eller bära mer än sex kilo!=) Underbart! Så nu har jag bäddat i rena sängkläder och väntar bara på att klockan ska bli läggdax, är så nyfiken!

Ha det fint och sov gott.....när det blir dax!=)

1 kommentar:

  1. hej "osten"
    jag köpte en tempur madrass för fyra år den å det var det bästa jag nånsin gjort!!

    SvaraRadera