onsdag 15 september 2010

Jag har fått post!=)

Som ni kanske vet gillar jag att få "snigelpost" alltså vanlig, riktig post i brevlådan!
Och idag när jag kom hem efter min dag som "snickare", ja faktiskt, jag gör ju min praktik i Anders byggfirma och idag vart det lite kort om folk så då fick jag rycka in och hjälpa till! Roligt men sjukt jobbigt, jag är grymt imponerad av alla hantverkare där ute! Det märks helt klart att man inte är van att jobba med kroppen!=) Vet inte om jag var till så stor hjälp men lite trevligt sällskap bidrog jag nog i alla fall med!=)

Ja ja, i alla fall idag när jag kom hem så låg det ett litet handskrivet kuvert här hemma adresserat till mig! Och gissa om jag blev glad när jag öppnade. Det var från min fina fina morfar!
Han har gjort kortet själv, ja det framgår med önskvärd tydlighet om man läser texten i kortet "konstnären morfar från Mora lasarett" =)! Visst är det fint!?!


Föresten ska han få komma hem på "permis" nu till helgen när vi alla kommer hem! Skönt! Han gör framsteg med sin träning och snart kanske han får komma hem på heltid! Härligt, goa goa morfar!=)

Carpe Diem

1 kommentar:

  1. Får en tår i ögat igen...så otroligt fint av morfar! Håller tummarna att permisen blir bra och att han snart är hemma i tryggheten igen... Kram till dig, och kram till morfar såklart!

    SvaraRadera