tisdag 28 september 2010

Idag gillar jag livet igen!=)

Okej idag känns det genast lite bättre, helt utan någon speciell anledning så känner jag mig mycket gladare idag! Idag gillar jag livet igen, skönt! Nu är det som det ska vara igen!=)



En lite lustig tabbe jag gjorde igår som jag får sota för idag är att efter passet på friskis som gjorde mig både glad och svettig så råkade jag glömma bort att stretcha ett av benen, stretchade det andra två gånger istället = träningsvärk i höger ben och ingen annanstans!! Begåvat!=) Jag får väl skylla på passledaren som började prata och ställa massa frågor om svamp och grejer mitt under stretchen så jag kom helt av mig och stretchade alltså samma ben två gånger och ändå var det inte mig hon pratade med, nyfiken vet ni!=)

Den här soliga men blåsiga tisdagen har jag jobbat och packat inför morgondagens roadtrip hem till byn! Och just ordet road trip lär det bli för jag ska köra våran Cadillac dit. Det är med lite blandade känslor som jag sätter mig i våran gamla pärla och åker 30 mil själv. Visst den är renoverad och fixad men den är oxå 50 år gammal! Så helt säker känner jag mig inte! Men det ska nog gå bra, mysigt är det i alla fall! Och det är ju inte allt för länge sedan jag faktiskt körde ner den hit ensam!=)

Hon, Cadillacen alltså, ska få spendera vintern hemma i byn eftersom min kära Anders har pippi på att köpa och renovera bilar så vi har fått ett litet tillskott i våran bilpark i form av en cheva pickup från 1956 som är dom kommande årens garageprojekt! Spännande!=) Jag lovar att nästa gång ni ser den så är den inte i det här skicket!=) Sommaren 2012 kanske vi får se resutlatet av många timmars slit!=)


Nu är det dax för lite eftermiddags kaffe tror jag bestämt!=)

Ha det bra!=)

2 kommentarer:

  1. Ha,ha vilken söt bil!!! ser nästan ut som bärga´n i filmen cars!!!

    SvaraRadera
  2. Ha, ha! Ja de tycker vi oxå!=) Men jag har döpt den till Sixten!=)

    SvaraRadera