måndag 20 september 2010

Hästhoppnig, Röjeråsloppet, Röjeråsfesten och familjemys!=)

Den lilla långhelgen där hemma i byn sprang förbi alldeles för fort! På fredagen var jag och mormor till morfar på sjukhuset och hälsade på en liten stund sen firade vi Peter och Håkan på kvällen! Mamma hade ställt till med en vansinnigt god middag (som vanligt). På lördagen var det först dax för Jonna att tävla i klubbmästerskap i hoppning på Rättviks ridklubb och självklart var jag där och tittade och jag måste säga att jag är grymt imponerad av våran lilla Jonna, hon är så duktig och säker där uppe på hästryggen!=)

Efter hopptävlingen var jag ner till mormor och morfar (som var hemma på permis över helgen) och fikade lite.

Sen var det dax för Röjeråsloppet! Jag var taggad till tusen och tänkte att 4,5 kilometer klarar jag lätt! Började med en lite jogging första km sen vart det tvärstumt, det var som att springa med två stockar till ben! Skit tråkigt rent utsagt! Så jag fick snällt gå restan av rundan! Det var såklart en roligt tillställning och många deltagare, speciellt för att vara första gången i världshistorien det anordnades!=) Men jag är lite besviken på min egen insatts så nu gäller det att träna inför nästa år då jag ta mig tusan tänker SPRINGA den längre sträckan på 9 km!!!=) Arrangemanget var i alla fall jätte bra med många deltagare av alla sorter, en del som tog det hela på blodigt allvar, många motionärer i alla åldrar, en del med stavar, några hade hunden med sig!=) Kul var oxå att barnloppet som anordnades lite tidigar på dagen hade 50 st barn med! Härligt! Tusen tack alla fina, duktiga Röjeråsare för att ni finns!=) Festen på kvällen var såklart oxå i världsklass med mycket god mat och bra underhållning!=)

Nu kör vi!
Nöjda trotts allt!=)
Tur att man fick en öl när man kom i mål så man kunde dränka sina sorger!=)

På söndagen vaknade jag med den värsta träningsvärken jag någonsin känt, jag kunde i princip inte gå! Mycket obegåvat av mig att inte stretcha efter loppet! Och jag kan lova att med den här värken blir det inget friskis idag heller, jag får nog snällt hålla mig till i morgon i alla fall!=(
Mamma och pappa bjöd på fin söndagsmiddag innan det var dax för oss alla att bege oss tillbaka till stora staden för ännu en härlig vecka, fylld med träning och annat smått och gott!=)

Ha det fint och var rädda om er!=)

2 kommentarer:

  1. Åh, det låter så härligt! Nästa år är jag med, och JÄKLAR vad vi ska springa! :)

    SvaraRadera