måndag 30 augusti 2010

Ledig måndag!

Helgen bara sprang förbi! I torsdags styrde vi kosan hem till byn, vart bjudna på middag hos mamma och pappa mysigt! Fredagen spenderade jag och mamma hos morfar på sjukhuset. Det var så skönt att se och prata med honom, han gör framsteg efter stroken! Vi fick vara med när han tränade med sjukgymnasten och det var väldigt intressant, vänster sida är försvagad, men han kämpar på för att bli bra! Jag tror att det viktigaste är att hålla humöret upp nu och fortsätta träna, behålla gnistan! Fredgaskvällen tillbirngade jag och Anders med mormor, hon är så ensam nu när morfar inte är hemma och blir stundtals väldigt ledsen, vilken inte är konstigt alls! Så vi fikade, pratade strunt och bara mös!=)
På lördagen bar det av tillbaka till staden för att fira söta Peter och Håkan som redan har hunnit bli 25 år. Snacka om att tiden går fort! Partaj vart det i alla fall, dom bjöd på smarrig smörgåstårta och fest! Orutin av mig att dricka så mycket rödvin så hela söndagen spenderades på soffan bara, länge sedan jag var så bakis måste jag säga. Men men det får vara så ibland!=)

Äntligen har min sega förkylning gett med sig så nu kör jag förfullt med träningen igen! Har startat den här måndagen med en lång morgonpromenad, super skönt att komma igång igen! Men jobbigt var det såklart när man har setat mer eller minder helt still i nästan två veckor! Drygt! Ska i veckan besöka friskis för första gången efter sommaren och det ska bli sjukt skönt!

Hoppas eran helg har varit bra!
Ha det gott och var rädda om er!=)

1 kommentar:

  1. Heja starka morfar! Och HEJA starka Malin som är igång igen! Det kanske är nu vi äntligen ska planera in en skön låååångpromenad runt stan...? :)
    KRAM på dig!

    SvaraRadera