söndag 15 augusti 2010

Kusligt husligt!=)

Det känns fortfarande lite tungt att vara tillbaka här i staden men jag börjar anpassa mig sakta men säkert!=)

Helgen har sprungit förbi som vanligt, gårdagen spenderade jag med min kära vän Anna, som jag för övrigt inte sett sen i november så det var ett kärt återseende! Vi var på hennes jobb och hängde hela dagen och det är inte vilket jobb som helst utan en lyxkryssare till båt jag sällan skådat. Den stora båten var på besök här i huvudstaden över helgen och vi (jag och Anders) fick komma ombord och strosa runt med Anna i flera timmar! Mysigt!
På kvällen var det meningen att vi skulle gå på fest men Anders har som bekant lite bekymmer med sin onda rygg (operation är planerad på torsdag), och jag tål tydligen inte den fuktiga, kvava värmen som var igår! Vi var till Peter och Sofie och åt en bit mat men eftersom jag svettades som en gris så kändes det inte så där jätte inspirerande att trycka in sig i en lägenhet med 15 andra så jag följde med Anders hem istället! Lika bra var väl det!=) Maten Peter bjöd på var som vanligt strålande! Tusen tack!=)

Och idag känner jag mig lite sådär kusligt huslig, jag har plockat äpplen från vårat äppelträd och håller i detta nu på att göra egen äppeldricka, jag har oxå fryst in ett gäng påsar med skalade och skivade äpplen! Tänk vad mysigt att i vinter kunna ta upp "egna" äpplen och svänga ihop en paj eller så! Det är sällan jag känner mig så rik som när jag har frysen full med massor av god mat!=) Sista dagen hemma i Röjeråsen plockade jag och mamma massor med hallon och svartavinbär som jag ska ha till mina frukostdrinkar under hösten! Och det ligger oxå där i frysen och bara väntar! Kan det bli mycket bättre tro!=) Underbart med egenplockat i alla fall!=)

Ha det bra och var rädda om er och alla andra!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar