torsdag 3 juni 2010

Sommaren är här!=)

Sommaren är här, i detta nu när jag sitter och dricker mitt morgonkaffe i solen på altanen och termometern redan visar på 25 grader kan man lungt konstatera att det här blir en strålande sommardag!  Och tur som jag har så är det ju min lediga torsdag och allt! Lovely!=) Dagens aktivitet blir att komma ikapp med mitt "kontorsarbet", njuta av värmen och till kvällen ska jag äntligen spela ett pass badminton med Peter igen! Ska bli roligt, det var några veckor sen vi hade möjlighet att spela men ikväll kör vi som sagt var!=)

Igår hade jag en vilodag från träningen, så nu är jag full av energi igen, härligt!=) Kände att passet på friskis i tisdagskväll var slitigt så jag tog beslutet att vila en dag och vilka under det gör!=) För övrigt går vågen sakta men säkert nedåt, måttbandet har jag inte rört på ett tag så det kanske är dax till kvällen att undersöka om det har hänt något även där, jag återkommer med det! Totalt såhär långt så har jag ju loosat 22 centimeter runt midjan och 8,8 kg på dom här månaderna, och jag känner mig rätt nöjd! Kroppen är framför allt mycket strakare, piggare och smidigare bara det är en stor vinst för mig, och konditionen/flåset har inte varit så här bra någonsin i mitt vuxna liv, vad jag kan minnas! Även om jag tidigare har vägt minder så har jag inte varit så stark och haft så bra kondition förut!=) Me like!=) Den största vinsten med allt det här är nog att jag inte längre har ont i mitt högra knä som jag innan jag började hade!Jippi!=)

Nästa utmaning är att fortsätta att hålla igång under semestrar och ledigheter som kommer, jag har gjort en plan för hur min träning ska se ut när jag befinner mig hemma i byn och inte har tillgång till friskis och gymmet, ska överlägga med mina "sakkunniga" om vad dom tror om min plan!

Nåväl, hoppas ni alla får en chans att njuta av den här härliga torsdagen! Det är ni alla värda!=)

Jag vill oxå passa på att skicka en varm och go grattiskram till min kära vän Ingrid på din födelsedag, hoppas den blir strålande!=)

Ha det fint och var rädda om er och alla andra!=)

3 kommentarer:

  1. Alltså, jag är beyond imponerad!!! Eftersom jag helt kallt räknar mig själv till en av de "sakkunniga" ser jag verkligen fram emot att höra om (och om nödvändigt korrigera...) dina semesterplaner... ;) Du är så GRYM Malin - kom ihåg det!!! Puss på dig fina!

    SvaraRadera
  2. Ja du är helt klart en av dom sakkunniga, och jag vill gärna att du kollar min plan och säger vad du tycker!=)

    SvaraRadera