tisdag 22 juni 2010

Lite uppdateringar!=)

Nu känns det lite som om sommaren har kommit på riktigt, jag är ledig, vädret är bra och midsommaren närmanr sig med stormsteg. Jag har ju inte dirkekt priorietart att sitta inne vid datorn och blogga, men här kommer en lite uppdatering om vad jag har haft för mig dom senaste dagarna!=)

Helgen som var hade vi fullt upp med att ställa irodning våran "sommarstuga" efter att den har blivit målad och tapetserad! Och det vart så otroligt bra, heja våra duktiga målare! Nu är i alla fall stugan i sin ordning igen och alla blomster som jag hade med mig från staden är planterade och utplacerade så nu känns det sådär mysigt igen!=)

Ny tapet, den gamla var gul och nu är det vitrandigt!


Under lördagskvällen var vi till mora på cruising, jag som ni alla vid det här laget vet hyser ju en stor kärlek till gamla amerikanska bilar, mullrande motorer och glänsade crom det är sommarens melodi!=) Innan cruisningen bjöd min söta moster Agneta och hennes "Prippan" oss på hemmagjorda langos, mycket gott!=)
Anders åkte Buick och jag och mamma åkte corvette!=)

På söndagen åkte min älskling tillbaka till staden för att jobba, Jimmy ville gärna sova hos sin moster så jag behöver inte direkt känna mig ensam i alla fall! Skönt med lite sällskap sådär på söndagskvällen! Jag och Jimmy var ute på en promenad på kvällen!=) För övrigt så hägrar grannen studsmatta när barnen är här och hälsar på, så jag ser inte så mycket av dom = inte så svårt att vara "barnvakt"!=) Inte för att dom behöver nån vakt dirket eftersom dom är 9 och 13 år, men man lär ju se till så dom får något i magen och så ibland!

Jimmy slår volter på studsmattan
Igår måndag (min första riktiga sommarlovsdag) hade ju vädret den goda smaken att bjuda på solsken och värmen, härligt. Jag startade dagen med en tur på cycklen (tack Lisa för den fina cycklen, den går som ett skott!) och sen var jag och hjälpte mamma att baka lite tunnbröd! Sen var det fika, sola, njuta och prata strunt med nära och kära som gällde resten av dagen!
Senare på kvällen tog jag, Jonna och Nitro en power walk/löprunda ner till västbjörka, jag är grymt imponerad av Jonna som trotts sina ynka 9 år har en grymm kondis och ett snabbt löpsteg, det beror nog på alla timmar hon tillbringar i stallet med busiga och bongstyriga hästar skulle jag tro, alla barn i dag är inte lata!! Roligt!
Inatt har Jonna sovit här hos mig så som sagt så behöver jag inte känna mig ensam även om jag alltid längtar efter min Anders när vi inte är tillsammans! Jag älskar dig Anders!=)

Nu ska jag ge mig ut på en morgonpromenad innan Jonna vaknar!
Hoppas ni alla får en härlig och solig tisdag!=) Här strålar solen från en klarblå himmel, me like!

Ha det bra och var rädda om er och alla andra!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar