fredag 18 juni 2010

Blixtar & Dunder!

Det var med skräckblandad förtjusning jag vaknade 02:56 inatt av att hela sovrummet lystes upp (trotts att den mörkblåa rullgardinen var neddragen) och därefter small det! Aha åska! Jag är faschinerad av detta otroliga väderfenomen man jag föredrar framför allt att inte vara ensam när åskan går, men så var tyvärr fallet inatt eftersom Anders inte kommer hit förrens idag!

Det var ett otroligt vackert skådespel med alldeles rosa blixtar som for kors och tvärs över himmelen, lika rädd som jag är, lika spännande tycker jag att det är, så jag satt ute på brokvisten iklädd morgonrock med en kopp kaffe inatt mellan 3 och 4 och beskådade vädret, jag kan för allt i livet inte vara inomhus när åskan går och jag ska villigt erkänna att jag både en och två gånger funderade på att sticka över till mamma och pappa! Så om det skulle vara så att någon, någongång är i krokarna när det ställer till med blixtar och dunder så bjuder jag gärna på en kopp kaffe!=)

För övrigt är det sjukt skönt att vara här hemma i byn även om vädret idag inte är speciellt bra med + 9 grader och regn, men mig gör det inte så mycket för min plan för dagen är att städa så det får va vilket väder det vill!=)
Hoppas ni alla har en härlig fredag!=)

Ta väl hand om er och alla andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar