torsdag 7 oktober 2010

Tantvarning?

Ja jag är nog lite av en tant! Igår vart jag i alla fall jätte glad när min Anders köpte en matberedare åt mig, lite tantvarning va? Har spanat på en ganska länge men tycker att dom tar för stor plats i skåpen och har inte varit riktigt säker på om jag kommer att använda den, och jag har varit helt övertygad om att det absolut räcker med en stavmixer till det jag vill göra i matväg, men så var tydligen inte fallet! Wow va smidigt det gick att riva min morötter igår, jag är sjukt imponerad=)! Det tar nog ett tag att komma på alla användningsområden matberedaren har men det ska nog komma till nytta i tid och otid hoppas jag!=) Visst är den fin?=) Tusen tack min fina Anders!=)

En annan sak på samma ämne är att jag älskar hösten, den är så kravlös! Det gör inget om man skrotar omkring hemma i myskläder en hel dag, eller att man somnar på soffan kl 21.00 på fredagskvällen! Jag tycker att efter en sommar med ledighet, fester och fläng hit och dit så är det riktigt skönt när det stormar och regnar utanför fönstret och jag får mysa med levande ljus och en härlig bok utan att känna några måsten, visst är det härligt! Eller när en kall oktobersol strålar från himmelen och luften är hög och kylig, att då få ta på sig lite varma kläder och bara vara utomhus är ju helt fantastiskt, för att inte tala om alla underbara färger som hösten har! Det kanske också ligger lite tantvarning över det, men i sånna fall är jag gärna en tant!=) Alltid när det blir höst och samma sak på våren får jag ett sjukt sug av att ändra om lite hemma, byta gardiner, städa, köpa nya soffkuddar, blomkrukor eller rensa garderoberna, eller fixa ute med ljung, kransar och lyktor allt som hör hösten till, då kommer den lilla fejar tanten i mig fram! Och vet ni, nu börjar jag längta efter snön!=) Vad tycker ni om hösten?

För övrigt går livet sin gilla gång! Mormor är kvar på sjukhuset det var en till hjärtinfarkt hon hade fått och hon har opererats för den och är på bättringsvägen, hon är en riktig krutgumma min fina mormor, morfar har inackorderats på ett sånt korttidsboende för gubbar som inte riktigt klarar sig själva hemma, under tiden mormor tillfrisknar, sen väntar nog hemtjänst när dom får komma hem båda två igen! Jag tänker åka hem till byn igen nästa vecka för att hjälpa till med alla bestyr runt fåra fina "gamlingar"!

Hoppas ni alla har det bra och var rädda om er!=)

2 kommentarer:

  1. Orättvist...men ÅH vad starka de är de gamla liven! Hälsa dem med en stor kram från mig när du kommer hem - ok?

    SvaraRadera
  2. Det ska jag absolut göra!=)

    SvaraRadera