onsdag 13 oktober 2010

Livet....!=)

Nu har jag börjat skriva på flera inlägg om livet och tankar om det men det blir inte riktigt bra så jag tror jag låter bli, jag kan inte riktigt få ner alla mina tankar i ord!
Jag tillbringar mina dagar här hemma i byn och försöker hjälpa till med allt runt våra fina gamlingar. Dom, precis som alla vi andra runt dom kämpar på med att få vardagen att fungera så bra som möjligt. Det är mycket att tänka och fundera på, olika praktiska lösningar som måste fungera, sen finns det en hel del känslor som oxå behöver funderas igenom, det är inte helt enkelt det här!

Idag har jag varit och handlat åt mormor och morfar och sen hjälpt mamma att städa hemma, hon började sin höststädning för två veckor sen men har inte hunnit få någonting färdigt så jag tyckte gott att jag kunde hjälpa henne, och rackarns vad fint vi gjorde! Allt vart ju ställt på "vänt" när både mormor och morfar vart dåliga, dagarna är aldeles för korta man hinner ingenting.
Igår var jag hos mormor och morfar hela dagen och rensade ur deras garderober på kläder som dom inte har kunnat ha på säkert 10 år, så nu är det ordning och reda där oxå!=) I morgon ska jag ta den sista skrubben med bråte hos dom så dom får lite mer utrymme för annat, och så måste jag dra upp mormor morötter ur landet innan frosten tar dom, så det är morgondagens att göra!=)

Idag var jag och mamma till Boda för mamma skulle köpa nya mattor till köket och där i den lilla butiken med vävda mattor och annat smått och gott fick jag syn på ett halsband som det bara stod Malin på. Och vet ni, mamma såg att jag gillade det så hon köpte det till mig! Tusen tack fina fina mamma!=)

Visst är det fint? =)

Nu på kvällen när jag åter landat i stugan i min ensamhet tog jag ett glas härligt rött vin, tände en värmande brasa och funderade över livet, en vacker dag kanske ni får veta mina tankar, om jag kan förmå mig till att få ner dom i skrift!=)
Nu ska jag försöka sova, natti natt!

Carpe Diem

1 kommentar:

  1. Malin, du kan ha jordens största och finaste hjärta. Glad att jag lärt känna dig! Stor kram till byn!

    SvaraRadera