måndag 25 oktober 2010

Plugg!=)

Ja det är inte många veckor kvar nu på min utbildning, det är skönt att det snart är över, samtidigt som jag känner mig lite orolig och nervös inför det stora klivet ut i arbetslivet igen efter 1,5 år i våran skyddade lilla skolvärld! Har jag lärt mig något? Ska jag kunna det här nu? Kommer jag att hitta något jobb? Vad spännande det ska bli att få börja jobba på riktigt igen! Ja det är många funderingar och en hel del fjärilar i magen inför alla spännande förändringar som står för dörren!

Det som just för tillfället tar en stor plats i mitt liv är vårat projektarbete, det största och sista vi ska göra, det är många bitar som ska färdigställas och falla på plats dom här sista sex veckorna! Ja det kanske låter länge med sex veckor men det är inte det med tanke på vad vi ska ha hunnit med på dom! Men vi kämpar på och det kommer att bli så vansinnigt bra! Skönt att jag har så bra kompisar i min grupp, där alla är motiverade, duktiga, kunniga och vill göra ett bra jobb, det underlättar det hela lite!=)
Ja det är väl det här min vecka kommer att bestå av, jag ska såklart göra några tappra fösök att hinna med några pass på friskis oxå även om det tyvärr inte är prio ett just nu!

Nästa vecka är det höstlov, det kommer ju inte att bli så mycket till lov för oss, men vi har ingen tid i skolan i alla fall! Jag tänker spendera mitt höstlov hemma i byn, mysigt! Det kommer ju såklart att bli en hel del annat än plugg när jag är där men jag ska försöka att ta mig i kragen och skriva lite varje dag!=)

Annars är planen att storstäda huset där hemma, det görs ju tyvärr inte så ofta som jag hade önskat! Men igår var vi ute och handlade lite nytt piff till stugan så då blir det genast ännu roligare att städa! Jag gillar ju att städa som ni kanske vet, eller i alla fall så gillar jag känslan när det är klart, den är nästan oslagbar!=)
Och så ska jag såklart spendera massor med tid med mina nära och kära!=)

Hoppas ni alla har en härlig vecka att se fram emot!=)
Ha det bra och var rädda om er och alla andra!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar