tisdag 6 juli 2010

Sommar!=)

Sommaren är ju underbar på alla sätt och vis, ledighet, värme, härliga kvällar i glada vänners lag, all tid, mysiga promenader, vin mitt i veckan (oxå) och mycket mycket mer, ja allt liksom känns så mycket lättare såhär på sommaren.
I skrivande stund sitter jag på min härliga brokvist och tar ett glas rosévin (på en tisdag, det är väl okej när det är sommar och sol) och väntar på att min syster och hennes familj ska komma och hämta mig för att åka till boda till Lena och David som bjuder på mat ikväll, visst är det härligt!=) Solen är varm och härligt och jag trivs! Det enda som känns jobbigt just nu är att dagarna går så vansinnigt fort, dom bara flyger förbi!=) Men ännu är det många veckor kvar av sommaren och det gäller att ta vara på varje dag!=)
Fick ett samtal från min älskling tidigare idag då han berättade att han äntligen har fått en tid för att operera ryggen, han har diskbråck den stackarn, inge roligt! Men nu hoppas vi att han ska bli bättre, efter att dom har meckat lite med honom! Jätte skönt att få det gjort och egenföretagare som han är var han överlycklig att tiden för operation inföll första dagen på semestern, då har han ju 4 lediga veckor att repa sig på! Söta vännen min! Så det resulterar för min del i att det blir ett par dagar i huvudstaden så jag får hem "gubben" när han är nyopererad, inte så tokigt med en minisemester i min stad!=)
Ja den här sommardagen verkar bara kunna bli bättre, eller vad tycker ni?=)

Hoppas eran tisdag är lika skön som min!
Ha det fint!
Carpe Diem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar