tisdag 13 juli 2010

Blixtar och dunder....igen!

Ja jag är som ni säkert vet vid det här laget skiträdd för åskan, töntigt kanske men jag kan inte göra mycket åt det när hjärtat slår i 280 så fort jag hör en åskknall. Det är lite skräckblandad förtjusning för jag tycker att det är ett häftigt skådespel om det håller sig på lite avstånd och om jag slipper vara ensam!
Men det har det inte behagat göra dom senaste dagarna här hemma hos mig!
I söndags kom ett oväder man sent ska glömma! Blixten slog ned både hos mina grannar och hos mormor och morfar! Som tur var kom ingen till skada och inget började brinna! Men den blixten och den smällen gjode så det värket i hela kroppen, skitläskigt!


(bilden har jag lånat från Falu Kuriren, tagen över siljan i Söndags!)

Och inatt var det dax igen, jag vaknade 04:30 av ett hejdundrans väder, försökte vara tapper och inte väcka Jonna som sov här hos mig men det gick sådär 5 minuter tills det blixtrade och small på samma gång och det vart strömavbrott! Dålig moster jag är som för över min rädsla på lilla Jonna men jag kan inte hjälpa det, jag var tvungen att väcka henne för jag vågade inte vara kvar hemma, så vi tog kuddar och filtar och sprang ut i bilen, sen åkte vi en vända och tillslut hade det slutat och vi kunde gå in och sova färdigt, men nu har det börjat igen, det mullrar lite långt bort, Jonna sover fortfarande och jag ska nog låta henne göra det, ialla fall så länge det inte blir värre!=) Det är inte lika läskigt med åskan på dagen som på natten i alla fall!=)

Hoppas ni andra har ett strålande väder!=)
Carpe Diem!

2 kommentarer:

  1. Men söta du...är du SÅ rädd!? Jag skulle ha varit där och hållt dig i handen... Kram på dig min vän!

    SvaraRadera
  2. Ja så rädd är jag faktiskt, och det hade varit riktigt skönt att ha någon att hålla i handen den natten!=) Så nästa gång det är oväder och du är i krokarna är du jätte välkommen! Eller du är ju såklart välkommen även när det är solsken, snöstorm, regn ja vid vilket väder som helst!=)
    Kramar i massor från mig till dig!=)

    SvaraRadera