måndag 17 september 2012

Hemma, vart ligger det någonstans?

Jag har varit "hemma" i helgen!

Har tänkt en del på det där med hemma, vart är det någonstans egentligen? Är det där man bor eller där man har sitt hjärta eller kanske både och? Jag vet faktiskt inte! Jag bor ju här i stora staden, mitt hjärta kommer alltid att finnas i Röjeråsen men jag känner mig hemma på bägge ställena! Hmmm. Eller mest hemma är jag kanske ändå i Röjeråsen, det är där jag har mitt hjärta och min själ och jag kommer alltid att älska den byn och känslan av tystnaden och lugnet, närheten till skogen och naturen!

Men ändå är jag inte helt säker på att jag faktiskt skulle vilja bo där just nu, jag känner mig inte på långa vägar färdig med staden ännu och jag har ju faktiskt förmånen att kunna njuta av båda två! Men å andra sidan så om Anders skulle säga att vi flyttar så hade jag nog packat innan han hunnit uttala ordet färdigt! =) Det är svårt det här, kluvet liksom! =)

Kan vara så att jag har en liten släng av "efter att ha varit hemma" hemlängtan oxå! Det brukar alltid kännas jobbigt att åka där ifrån och igår var inget undantag, det var med tungt hjärta jag styrde kosan "hemmåt" efter en skön helg i min fina by! Det kändes inte som om jag hade varit hemma färdigt helt enkelt! Jag hade gärna stannat några dagar till!

Det var som Anders faster Barbro skrev om bilden över Röjeråsen jag lade på facebook "detta är paradiset", jag kunde inte sagt det bättre själv!


 
Ha det gott och var rädda om er och alla andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar