lördag 1 september 2012

Nu är det höst!

Tiden bara flyger förbi och jag har inte haft tid för bloggen på vääääldigt länge! Och nu är hösten här det är ju som bekant 1:a september idag, jag gillar ju hösten den känns så kravlös och enkel!

Men sen sist jag skrev så har det hänt en del, vi har fixat massor i huset och garagen dom är nu målade och inredda. Mamma och pappa var ner hit några dagar och hjälpte oss med att grusa av gården och annat smått och gott. Det var riktigt mysigt.

Sen spenderade vi tre härligt veckor hemma i fina Röjeråsen, vänner och bekanta avlöste varandra hela tiden, mysigt!
Men som ni säkert redan vet så har Anders en lätt släng av typ damp eller så, så när Classic Car Week var avklarat kunde han inte hålla sig lugn längre så han tog och åkte ner till stora staden ett par dagar för att färdigställa garagen tills det "tunga" artelleriet skulle komma hem!

Jag stannade kvar hemma i byn och mös med nära och kära. Jag, mamma, Peter och Nitro plockade svamp och mös i skogen, åt goda middagar och tittade på OS riktigt mysiga och lugna dagar. Vilket var välbehövligt för även om man har varit ledig länge så har vi ändå inte haft det så lungt kan man säga med flytt och allt.

Den 1:a augusti firade jag och Anders 10 år tillsammans så då tyckte jag minsann att det var dax att fria, sagt och gjort! Och vet ni......han svarade JA!
Men vi var ganska eniga om att det inte kan bli  nästa sommar då vi fortfarande har mycket kvar att göra på och utanför huset som både tar tid och kostar pengar.
Så vi bestämde oss för att sommaren 2014 slår vi till! Men vi har redan börjat planera! Ska bli så roligt! Och projekt människor som vi är så känns det bara kul att ha ytterligare ett stort projekt att se fram emot! För oss är det jätte stort och vi ser verkligen fram emot sommaren 2014! =) Längtar!!

För tre veckor sen började jag på mitt nya jobb och trivs jäte bra! En sak jag lärt mig under 2012 är att jag ska lita på min magkänsla! Det tog väl ungefär 33 år men man lär så länge man lever sägs det! =)

Idag väntar vi finbesök hemmifrån. Mamma, pappa, mormor och morfar kommer på besök över dagen, ska bli riktigt mysigt! Kul oxå för mormor och morfar har ännu inte hunnit se varken vårat eller Peter och Sofies nya hus! Så det vankas lunch hemma hos Peter och Sofie och jag och Anders ska bjuda på fika där efter!


Jag tänker lite såhär, här kommer ett gäng bilder från sommaren så kanske vi har uppdaterat oss lite vad som hänt i mitt lilla liv i alla fall. Och jag lovar att blir bättra på att blogga under hösten! Tack i alla fall ni som är in och kikar till bloggen trotts att den har varit i princip död under flera månader! Puss på er! =)


 
Midsommar!
 
 
 
Garagefix!
 

 
Regning sommar = regnbåge! =)
 
Besök på Tomteland mitt i sommaren, mysigt!
 

 
Hälge bor oxå på tomteland!
 
 
Jonna och Trollkungen
 
 
Classic Lady
 
 
Classic Car Week


 
Smokie på dalhalla! Jättebra! =)
 

 
Brofest! =)
 

 
Jag älskar skogen!


 
Sol! =)
 
Kärlek!
 
Bröllopsplaner!
 
Middag med nära och kära!


 
Regnig och åskig söndag = garagedag!
 
Håkan och Peter 27 år! Grattis!
 
Ha det gott och var rädda om er och alla andra!





2 kommentarer:

  1. Nämen det var väl på tiden att man fick höra av dig! Vi saknar dig, bruden!!! Senast i går när Malou slutade så sa Anders att "jag saknar Malin"... Och för en gångs skull så är han och jag överens... :-)

    Vad kul att ni ska gifta er! Även om det är en stund kvar, så har ni det att se fram emot.

    Hoppas vi hör och ses framöver, kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Ja visst var det på tiden Ingela! =) Jag saknar er oxå, skönt ändå att du och Anders kan vara överens om någonting här i livet! =)

    Hörs och ses snart hoppas jag! =)

    SvaraRadera