torsdag 8 mars 2012

Nedräkning!

Idag är det 10 arbetsdagar kvar att jobba på mitt "gamla" jobb, så efter ett par dagars ledig, närmare bestämt den 26:e mars bär det av mot nya äventyr vad det gäller mitt arbetsliv! Det är både spännande och lite läskigt!
Som jag har skrivit tidigare så är jag inte sådär jätte förtjust i att vara ny på jobbet, det är jobbigt att inte veta vilka rutiner som gäller, eller hur medarbetarna fungerar osv dessutom kommer jag att ställas inför ett helt nytt arbetssätt mot det jag har idag och bara det blir ju en utmaning i sig!
För att inte tala om det här att jag måste lära mig att åka kollektivt! Vilken skam att ha bott i huvudstaden i närmare tio år och inte lärt sig åka buss och tåg. Dessutom så arbetar jag ju idag och har så gjort det senaste året på ett av stockholms största bussföetag! =) Pinsamt skulle man kunna säga! =) Men lantis som jag är så har det liksom inte blivit av, jag har heller aldrig riktigt behövt lära mig då alla mina tidigare arbetsplatser har legat utanför Stockholms innerstad, men nu blir det andra bullar! Kanske är det just det med färdsättet till och från det nya jobbet som känns mest läskigt! =) Ja ja, man vänjer väl sig!=)

Man frågar mig lite nu och då om det är nedräkning på gång och det är det väl på sätt och vis, men det är ju som sagt inte med jätte lätt hjärta jag lämnar mina fina arbetskamrater, jag trivs som fisken i vattnet här! Så det är ju inte så att jag längtar efter att sluta, även om jag ibland kan känna att det ska blir skönt nu när jag ändå är påväg så att säga. Hur som helst så blir det nog bra till slut med allt!

Om bygget finns inte så mycket att rapportera, det flyter på engligt planen. I veckan har dom satt i vårat takfönster som ska släppa in massor med fint solljus över oss! =) För övrigt så finns nu vårat radhus att beskåda på hemnet, lite läskigt att alla kan hälsa på oss när som helst! =) Gå gärna in och kolla och varför inte lägga ett bud! =) Vårat fina radhus 

Ha det gott och var rädda om er och alla andra! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar