lördag 17 mars 2012

Man lär så länge man lever!

Idag har jag varit ute på kurs med Zara, jag skulle lära mig att åka kollektivtrafik! Så vi har åkt pendeltåg och tunnelbana så nu kan jag nog ta mig till nya jobbet näst måndag! Tusen tack fina Zara!

Jag måste säga att det är inte jätte enkelt att hitta i underjorden balnde alla  människor, rulltrappor och tåg, men nu när jag har provat en gång så ska det nog inte vara några större probelm! Skönt, det var nog det där med resandet till och från jobbet som jag har varit mest nervös för i det här med att byta jobb, töntigt kanske men när man är lantlolla och inte är van är det inte så enkelt vill jag lova!=) Nåväl, nu har jag lärt mig i alla fall!
Och roligast av allt var nog ändå att vi slank in på Myrorna vid Sveavägen och där stötte jag på en gammal kollega som jag inte sett på flera år, det var minst sagt ett kärt återseende! Roligt!

Ikväll ska vi tända grillen och fira in våren som nog är här på riktigt nu, även om solen har den dåliga smaken att hålla sig borta just idag! Men grillat blir det och ett och annat gals rödvin misstänker jag! Me like!
Men man blir trött av att vara ute bland folk hela förmiddagen så nu tar jag en kopp kaffe och kryper ner i soffan och tittar på lite skidor!

Ha det gott och var rädda om er och alla andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar