lördag 23 april 2011

Glas Påsk!

Vilket väder vi har, det är helt underbart! Och tänk att man får vara ledig till råga på allt!
Idag är det påskafton = stora påskpartyt! I år står vi för fiolerna så fram mot kvällen kommer våran stuga att fyllas med härlig släkt och vänner! Det är det bästa som finns!

Igår var jag och Anders och handlade inför kvällens aktiviteter, sen var jag och hela släkten och hjälpte mormor och morfar att kratta gården, fint vart det och fort gick det när alla hjälptes åt! Senare under dagen var vi till svärmor och svärfar och fick en mycket god 3-rätters lunch! Inte illa!=) Lena, David och Måns kikade förbi en sväng på eftermiddagen och njöt av solen, nått glas vin/påskmust (till barn och gravida) med oss på våran altan, eller som David sa, han var här på träningsläger inför morgondagen!=)
 Och på kvällen var vi (jag, Anders och Sandra) bjudna till Martina och Bror på middag, även där 3-rätters, jätte gott! Visst är vi bortskämda! Det bästa av allt är att jag får rå om en av mina allra bästa vänner hela påsken! Sandra har nämligen checkat in i 1408 (vårat gästrum här i stugan), vi ses allt för sällan, men när vi väl ses så är det alltid lika roligt! <3
Med all denna mat och allt som intas i flytande form under dom här dagarna så måste det bli några hårda pass på friskis nästa vecka, men det är det värt!=)

I detta nu sitter jag i soffan och njuter av lugnet! Dricker en kopp kaffe (muggen har jag fått av Martina och co i födelsedagspresent, fin va?), läser lite i min bok och bara mår som en prinsessa medans mina två bästa vänner (Anders och Sandra) sussar sött! Det är synd att klaga när man har det så sjukt bra!

Glad påsk till er alla, hoppas ni har det lika bra som jag!

Ha det gott och var rädda om er och alla andra!=)

1 kommentar:

  1. me like påsk firande hos de bästa :) Kramar Lalla

    SvaraRadera