tisdag 8 februari 2011

Tankar om kollektivtrafik!

Idag har jag för första gången i år provat att åka med Stockholms kollektivtrafik, det är ju alltid en upplevelse i sig, jag är urusel på det, skulle inte bussen eller tåget stanna där det är tänkt skulle jag nog sitta kvar på fordonet tills någon berättade för mig vart jag skulle, sen är det det här med att trängas med alla männsikor, lite småjobbigt tycker jag!=) Som ni säkert förstår är jag inget fan av kollektivtrafik, jag är ju "lantis" och har liksom (trotts mina snart nio år i storstaden) inte vant mig av med bilen! Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att börja gilla att åka kollektivt!=)

Ja den här talar ju sitt tydliga språk....eller!?!=)

I alla fall, så var min Anders så söt och skjutsade mig till jobbet så jag slapp åka då i alla fall! När jag skulle hem var det först tvärbana som gällde, okej jag hittade i alla fall till stationen och kom på rätt tåg, så långt var allt väl! Nästa grej jag skulle göra var att kliva av på rätt station, det gick oxå bra men sen då? Väl på Gullmarsplan så var det uppgångar åt alla håll och kanter och när jag väl var uppe i friska luften gick det ju bussar överallt, min nervositet att hamna på fel buss gjorde nog att jag fick reptilhjärna och kunde såklart inte tyda kartan där det står vart bussarna avgår ifrån inte heller kom jag ihåg nummret på bussen jag skulle med! Tacka gudarna för Iphone! Jag hittade tillslut hållplatsen, då hade jag såklart missat bussen men dom går var 10:e minut så det var ingen fara, jag kom hem tillslut och jag lyckades kliva av på rätt hållplats! Det går bra nu!=)

 Det är lite skillnad mot kollektivtrafiken hemma i Röjeråsen, där är det så enkelt! Bussen går väl typ 5 gånger om dan, den stannar vid sågen, bystugan och tornet! Eller så var det i alla fall förr, nu förtiden går den ju till Tammeråsen oxå och Röjeråsen har begåvats med ett par hållplatser till! Men det är i alla fall inte svårt!=)

Ja ja, jag får väl ge det några chanser till så löser det sig nog!=)
Nu på kvällen har jag, Zara och Lisa varit ute på en lång härligt rask promenad, jätte skönt! Nu har jag krupit upp i våran nya fina soffa! Jag ska ta lite kort på vårat "nya" hem och lägga ut bara jag får tid!

Hoppas eran dag har varit strålande!
Ha det gott!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar