torsdag 19 januari 2012

En liten uppdatering från mig till er.....

Nu är grävnings och grundarbete i full gång på våran tomt! Jippi! Det händer saker, och om bara typ 3 veckor så kommer självaste huset! Det ska bli så spännande att få se vad vi har köpt egentligen, för som jag säkert har skrivit förut så har vi ju aldrig varit in i ett sånt hus vi köpt utan har bara sett det på bild!
Grävmaskin på plats!
Det här med att bygga hus är ju inte helt enkelt måste jag säga, grävarna har synpunkter på hur marken ska vara höjd, bredd, djup... you name it, och vi fattar ingenting, vi vart tvugna att spränga och det är inte billigt, men vad ska man göra! Det är bara att betala och se glad ut! =) Det blir nog bra till slut! =)
 Här är det stora berget som har sprängts bort

Och här är sprängningen på gång.

Det är i alla fall en otroligt spännande resa vi gör jag och min Anders! Den 25 Mars blir det troligtvis visning på vårat radhus, så om något är intresserad av ett välskött och renoverat radhus i härliga Vega är det bara att hojta till! =)

I morgon bär det av hem till Röjeråsen igen, för då ska vi hjälpa min fina syster och hennes familj att flytta, för dom har nämligen oxå köpt hus! Ska bli så spännande att få se hur det ser ut i verkligheten, har bara sett det på bild än sålänge.

Jag var i Röjeråsen förra veckan oxå, och då inte för sånna här roliga saker utan för att mormor var sjuk och hade åkt in på sjukhus, hon förtjänar egentligen ett alldeles eget inlägg men jag har inte riktigt haft tid med det sen jag kom hem men känner att jag vill skriva några ord om mormor ändå, hon är i alla fall hemma och kry igen.
Det var en sån TIA som är en liten propp i hjärnan som försvinner inom 24 timmar, men det kan vara nog så allvarligt för har den inte försvunnit efter dom där timmarna så är det en stroke förklarade doktorn för oss. Nu gick det ju som tur är bra med min fina mormor och hon fick komma hem efter några dagars återhämtning, men det var otäkt när det hände har jag förstått. Hon kunde inte få fram ett vettigt ord tex, hon försökte men allt vart bara tokigt och det måste vara en fruktansväd känsla! Jag gillar ju mina morföräldrar starkt och är så rädd att förlora dom, jag känner allt för ofta ändå att jag förlorar så mycket tid med dom, så nu när mormor var dålig är det rena pinan att vara så långt bort, jag har svårt att vara här när någon av de mina inte är frisk så jag åkte hem till mina nära och kära.  Fina fina mormor, var rädd om dig, vi vill ha dig kvar i många år till!
Länge leve mormor!! =)

Ha det gott och var rädda om er och alla andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar