onsdag 16 mars 2011

Ont i halsen.....

.....det är kanske oxå lite av ett vårtecken, skön vårsol och för lite eller för tunna kläder kan vara en orsak till min värkande hals eller vad tror ni! Men det är ju så sjukt skönt att slippa alla mössor, vantar, tjocka jackor och halsdukar!
Dum gör som tokig säger, sägs det ju och nån har väl sagt till mig att det faktiskt är ganska varmt ute på dagarna, men om man går hemmifrån runt halv sju på morgonen och inte kommer hem förrens runt det klockslaget på kvällen så är det faktiskt minusgrader ute! Så jag får väl skylla mig själv att halsen svider och jag känner mig allmänt seg! Det som är tråkigast med det var att jag var tvungen att stå över dagens pass på friskis idag, trist! Men det är väl bara att kurera sig och ta nya tag när det gått över!


Idag har ju slottssprinten gått av stapeln här i kungliga huvudstaden, var nån av er dit och tittade? Jag hade önskat att jag hunnit, men jag har lovat mig själv att nästa år ska jag åka dit och titta! I alla fall så hann jag hem och se finalen på tv:n, snyggt jobbat Emil Jönsson som vann!=) Till helgen är det världscups avslutning i Falun! Det är med blandade känslor jag ser fram emot att skidsäsongen är över! Jag kommer ju att få så sjukt mycket mer tid över på helgerna, men samtidigt är det ju bland det bästa jag vet att titta på skidor! Ja ja, det kommer ju en ny säsong nästa vinter, nu är det läge att ladda för våren och alla härliga ljusa, varma dagar man kan vistas utomhus istället för att sitta i soffan och uggla!=)
Nu är det dax att ta en kopp hett te med honung för att lindra det halsonda! Imorgon är jag säkert frisk, eller vad tror ni!=)

Ha det fint och var rädda om er! Och kom i håg att man inte får gå barfota förrens man har hört göken gala!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar