lördag 25 februari 2012

Det händer saker! =)

Vilka spännande dagar/veckor det är i mitt liv just nu. Först och främst så är det ju det här med huset. Bygget går i en rasande fart och man börjar fundera på om det verkligen kommer att ta 4 månader att färdigställa det hela! =) Men det gör det säkert även om jag inte skulle ha någonting emot att flytta tidigare! =)
Vårat radhus kommer att finnas för allmän beskådning på hemnet from den 9:e mars, och den 25:e och 26:e mars är det dax för visning! Spännande! Så om ni vet någon som är sugen på att bo i ett fint och renoverat radhus är det bara att hojta till! =)

Sen har jag i veckan skrivit på kontrakt för nytt jobb, så den 26 Mars ska jag infinna mig på min nya arbetsplats! Spännande och lite nervöst! Jag gillar inte riktigt det här med att vara ny, det är mycket skönare att komma till jobbet och veta vad man ska göra, vilka människor man möter osv. Men det är nog nyttigt att kasta sig ut från sin trygga vrå iblan och prova sina vingar lite! Det ska i alla fall bli roligt! Det som oxå är nytt är att det nya jobbet ligger mitt i stora staden så efter snart 10 år i huvudstaden är det dax att jag lär mig att åka kommunalt! Tur att jag har Zara som är en hejare på det hela, hon har lovat att vi ska ut och träna lite så jag vet hur jag tar mig till jobbet! =) Tusen tack för det fina Zara! =)
Första veckorna kommer allt säkert att kännas jobbigt med det hela, nytt jobb, nytt färdsätt, nya människor och allt vad det innebär men man vänjer sig nog! =) Jag brukar inte ha så svårt att lära känna nya människor och anpassa mig så det ska nog gå bra!

Och så måste jag nämna några ord om min fina vän Anna som idag har kört tjejvasan på tiden 2:03:58, bra jobbat Anna, du är den riktig kämpe! =) Kul oxå att man för första gången sänder tjejvasan på TV det blir lite roligare så! Och har ni någon ni känner som ska åka något av alla lopp under veckan eller självaste vasaloppet nästa söndag, kan jag varmt rekomendera vasaloppsappen där man för ynka 7 kr kan följa sin vän, det är riktigt roligt att kunna hålla koll på mellantider, snitthastighet osv, om man är intresserad förståss! =) Jag tycket i alla fall att det var spännande att få följa Anna och hennes mamma hela vägen till Mora!

Ja just det så är det ju schlager ikväll oxå, vem hejar ni på? Jag hejar på den som vinner, för jag har ju inte hört låtarna ännu och har alltså ingen åsikt i det hela ännu. Vi är bjudna hem till Zara och Håkan på middag och schlagerafton, ska bli mysigt! Vi tycker att det är så mysigt att bli bortbjudna, det händer inte så ofta, så det ska bli riktigt roligt! =)

Till slut ett par bilder på huset!=)




Hoppas era dagar/veckor oxå är spännande och händelserika!
Ha det gott och var rädda om er och alla andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar