söndag 15 april 2012

Upp och ner.....

Ja det kanske är dax för lite uppdatering här på bloggen! Jag har haft det en aning körigt sen påsken så därav denna bloggtorka! =)

Påsken ja, den var minst sagt lite upp och ner för oss! Skärtorsdagen var ju resdag hem till byn, det gick fint och vi fick smaskig middag hos min fina syster och hennes fina familj när vi kom fram! Långfredagen slutade på ett minst sagt otippat sätt! Vi var bjudna hem till mamma och pappa på påskmiddag och efter att ha ätit och druckit gott ringer telefonen och min morbror meddelar att Jonna (min systerdotter) har blivit sparkad av en häst! Ett besök på akuten var inget att diskutera då hon hade tuppat av en stund! Och självklart följer moster med, även med ett par öl innanför västen! =) Så den kvällen tillbringade vi (jag, Jonna och Martina) på akuten på Mora Lassaret. Tack och lov gick det bra med flickebarnet, hon hade hjärnskakning och en rejäl smäll på höften så hon vart en aning halt! Lilla vän! =)
På lördagen var det dax för stora påskpartyt med nära och kära! Härligt! Mycket roligt tycker jag!
På söndagen var vi lite trötta och hade ont i håret, men det kostar att ligga på topp! =)
På måndagen var det dax för avfärd tillbaka till stora staden, jag och Peter åkte mustang och Anders fick ta den "vanliga" bilen. Han förmanade mig att räta in mig i ledet och inte köra fortare än 90-100 km i timmen! Sagt och gjort, jag lydde! Men när vi kommit en bit utanför Falun såg vi blåljus vid vägkanten, okej dom är ute, tur att vi tar det lungt! Till våran förskräckelse var det Anders polisen stoppat! Så sen dess och någon månad frammåt får jag aggera privatchaufför för han hade kört aningens för fort än vad polisen tyckte var lämpligt! Vi hoppas att han snart ska få tillbaka sitt körkort men det kan ta 3 månader! Sånt är livet, man lär så länge man lever! =)
Så det har minst sagt varit lite upp och ned dom senaste dagarna!

Gårdagen bjöd på snöstorm här i huvudstaden så det var en perfekt dag att spendera i garaget med min älskling och mustangen (som inte ligger på plus just nu, eftersom det kronglar lite att laga oljeläckan)! Det vart en mysig dag trotts oväder och bilkrongel! Nu är den nästan färdiglagad och kan inom en snar framtid besiktas hoppas jag! =)
Idag tog vi sovmorgon till 07.30, skönt! Sen vart det mysfrukost och lite hemmapul som damsugning, tvättning och andra nödvändiga ting! Senare under dagen följde vi med Peter och Sofie som är lite sugna på att köpa sig ett radhus, vi tittade på två och det ena var rena sunkstugan medans det andra var super gulligt! Jag hoppas dom får det gulliga! Håller tummarna för det! =)

Vårat eget husprojekt går helt enligt planen. Målaren har varit där i veckan och spacklat och målat taken, och nu till veckan hoppas vi att dom ska börja lägga golven! Det går med en rasande fart och snart är det bara två och en halv månad kvar! =) Vi längtar så!

Nu blir det att slänga ihop lite varma mackor och krypa ner i soffan och titta på film! Söndagsmys! =)

Ha det gott och var rädda om er och alla andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar